Toto poselství ve své hudbě sděluje projekt pod názvem Aftonland. Jde o duchovní dítěte švédského producenta elektronické hudby Per Svenssona, který byl dříve součástí synthpopového dua Cyclotron a později krátkodobě trvajícího sólo projektu Zero42.
Per Svensson, který se narodil a vyrůstal v jižním Švédsku, začal dělat své skladby Amize a to počátkem 90. let. Amiga pak byla postupem času nahrazena hardwarovými syntetizátory a velký sen o založení elektronické kapely se začal rýsovat. Kapela se skutečně zrodila to pod názvem Rymdpojken a tím se odstartovala několik let trvající spolupráce se zpěvákem a producentem Hansem Svenssonem. Oficiálně byla vydána pouze jedna skladba pod názvem Alpha Centauri. Kapela Rymdpojken se později přetransformovala do nové kapely Cyclotron, k názvu kapely je možné dodat jednu zajímavost Cyclotron je totiž urychlovač částic, který může zrychlit protony až na ohromujících 730 milionů elektronvoltů. Kapela vydala počátkem roku 2000 album Light Of Other Days. Další album bylo ve fázi velkých příprav, ale bohužel nikdy nespatřilo světlo světa.
V roce 2008 Per Svensson udělal projekt ZERO42, což byl krátký sólový projekt, během kterého vydal několik skladeb, nejúspěšnější skladby byly skladby Northbound a We Own The Night. Dokonce byly vytvořeny dva remixy od švédského nezávislého umělce Kristiana Anttily Smutserna. O rok později byl projekt ukončen, protože se Per přestěhoval do jiné oblasti Švédska. Perova snaha komponovat hudbu však nikdy nezemřela. Per začal experimentovat s Renoise tak, aby se vrátil ke kořenům, prostě tak jak tvořil na Amize. Mnoho skladeb vyšlo pod názvem Noll4två, většinou na Soundcloudu. Noll4två se pak změnila na Aftonland (Večerní země) a to těsně před vydáním skladby Shinkansen, počátkem roku 2018. Na konci roku 2018 se Per vrátil zpět do jižního Švédska a vrátil se k práci s hardwarovými syntetizátory a Abletonem. Vytvořil hudební studio Bailey’s Bunker , v němž vznikají všechny skladby Aftonland.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=qQabh3jdOw8″]
Na konci roku 2019 Aftonland spolupracoval s talentovanou zpěvačkou Ricou na 2 skladbách When I See You Smile a When I See You Smile – 27. october Remix, tyto skladby byly oficiálně vydány 20. října a 1. listopadu na všech hlavních streamovacích platformách prostřednictvím Indiefy.
V průběhu roku 2020 vydal Aftonland několik skladeb, Underwater a ještě můžeme například zmínit When I Saw You, k nalezení jsou na Spotify,Youtube, Soundcloud a Bandcamp. Během tohoto roku bylo také vytvořeno několik remixů. Remixy skladeb od Depeche Mode, Foo Fighters, Kasabian a Radiohead , jsou k dispozici na stránce Aftonlands Youtube. Světlo světa spatřily také remixy méně známých kapel jako Captain Cagliostro, Asimovs Maskin a Letranger.
Nám se podařilo pro vás připravit s tímto charismatickým muzikantem exkluzivní rozhovor.
Od kdy se datuje vaše láska ke kultovní kapele Depeche Mode a co vás ke kapele přivedlo?
Mám o 10 let staršího bratra, který opravdu vždy miloval Depeche Mode. Takže, když jsem byl malé dítě na počátku 80. let, tak jsem prakticky vyrostl na Depeche Mode. Pamatuji si, že jedno z prvních vinylových alb, které jsem si kdy koupil, bylo 7 “Master and Servant. Moje láska k Depeche Mode se ve 14 letech změnila v posedlost, když jsem poprvé viděl živou show 101. Od té doby mají vždy mají v mém srdci zvláštní místo. Já a můj bratr milujeme Depeche Mode, značný vliv Depeche Mode se projevil v kapele Cyclotron (https://open.spotify.com/artist/4fsEwImSILNKdQLmUv4Qqw).
Čím vás Depeche Mode oslovují ?
Předchozí alba, kdy byl součástí kapely ještě Alan Wilder mají naprosto hypnotizující zvuk. Opravdu miluji celou atmosféru, kterou dokázali zachytit zejména na Black Celebration, Music For The Masses a Violator. Na těchto albech je zvuk, který je jednoduše neopakovatelný, to nebude umět žádná kapela NIKDY! A hlas Dave Gahana … ten je naprosto charismatický! Produkce je prvotřídní na každém albu, které vydají. Vím, že každé jejich vydané album je mistrovským dílem.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=0-HfGqYwIeA”]
Jak ve vašem podání vzniká koncept na remix Depeche Mode a jak dlouhý čas mu věnujete?
Remixování pro můj projekt Aftonland je klíčová věc od samého začátku. Nejprve jsem dostal zakázku dělat remixy pro další umělce a později jsem vzal věc do svých rukou, tedy remixování skladeb, které miluji a na kterých mi záleží. Zejména Depeche Mode je těžké remixovat, miluju jejich hudbu tak hluboce, že bych je nechtěl nijak poškodit, remixy mají znít stejně jako na albech. Takže myslím, že remixování DM pochází ze zvědavosti, jak by zněly písně, kdybych je napsal já. Remixování skladeb DM je vždy jako balancovat na žiletce. Některým lidem se remixy budou líbit a někteří vás budou nenávidět za narušení původního zvuku skladby. Ale zvědavost mě dostala a prostě jsem to musel zkusit. Mashups je úplně jiné kategorie. Mashup pro Enjoy the silence + Policy of truth vznikl, když jsem byl ve sprše a uvědomil jsem si, že můžu zpívat Policy of truth společně s Enjoy the silence.
Přibližte nám prosím vaší sólovou tvorbu?
Projekt Aftonland je moje hlavní práce už pár let. Epigraf “Love, dreams and beyond” byl základem téměř každé původní skladby Aftonland, která byla dodnes vydána. Na začátku byl Aftonland spíše projektem progresivním, ale od té doby se vyvinul v něco úplně jiného. Čerpám své hudební nápady téměř ze všech žánrů a snažím se to elektronicky sladit. Mým hlavním záměrem je a vždy bylo psát elektronickou hudbu, kterou bych sám rád poslouchal. Stále dělám občas remixy pro jiné umělce a některé remixy jen pro zábavu. Ale jak již bylo řečeno, hlavním mým cílem je psát originální skladby, které nezní jako každá jiná skladba, kterou můžete slyšet v rádiu, chci aby to znělo, že jsem to já sám, a ne jako karbonová kopie „latest and the greatest“.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=tHyiuApTytg&t=”]
Na co se mohou fanoušci vaší hudby těšit v roce 2020?
24. září vydávám svůj další oficiální singl pod názvem „We Don’t Need Words“. Je to singl, který obsahuje také remix mé původní písně od talentovaného “Strawbrry”. Bude k dispozici na všech digitálních platformách, jako je Spotify, Beatport, Itunes atd. Kromě toho stále pracuji v mém studiu „Bailey’s Bunker“ na nových skladbách a vyhledávám talentované zpěváky. Na obzoru je také nějaká má produkční práce a tvorba remixů, bude to opravdu velice pracovité období s blížícím se podzimem a zimou.
Při této příležitosti bych chtěl zpravodajskému serveru PeopleTogether poděkovat za zájem o mou hudební práci. Vždy, když někdo ocení ty nekonečné hodiny ve studiu, tak je to nesmírně hřejivý pocit. A vzkaz pro čtenáře? Prosím pokud někdo máte barytonový hlas à la Dave Gahan, nebo jinak zajímavý hlas, kontaktujte mě prosím s možností budoucí spolupráce, s maximální úctou děkuji za vaší podporu, bez ní bych to vše jen těžko mohl dělat.
Článek s rozhovorem níže v anglickém jazyce. Za případné nepřesnosti v anglickém jazyce se moc omlouváme a děkujeme za vstřícné pochopení.
Article with an interview below in English. Za případné nepřesnosti v anglickém jazyce se moc omlouváme a děkujeme za vstřícné pochopení.
ABOUT AFTONLAND
THE SHORT STORY
Electronic dreamscapes crafted for love, dreams and beyond!
Aftonland is the brainchild of swedish electronic music producer Per Svensson, former half of the synthpop duo Cyclotron and later the short lived soloproject Zero42.
THE LONGER STORY
Per Svensson, born and raised in the southern part of Sweden started producing tracks on his Amiga back in the early 90’s. The Amiga got replaced by hardware synthesizers and a dream of starting a electronic band grew stronger. “Rymdpojken” the first real band, kicked off a several years long collaboration with vocalist/producer Hans Svensson. There was only one track released “Alpha Centauri”. Rymdpojken later evolved into the band Cyclotron (fun fact: a cyclotron is a particle accelerator that can accelerate protons up to a staggering 730 million electron volts). The band released the album “Light Of Other Days” in the early 2000’s. Another album was in production but sadly never saw the light of day.
Per moved on to ZERO42 in 2008, a short lived solo project that released a couple of tracks (“Northbound” and “We Own The Night” were the most successfull tracks).
Two remixes of swedish indie artist Kristian Anttila’s hit song Smutser was also made. A year later the project was abandoned when Per relocated further up in Sweden.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=zIrT3RnRhJc”]
However, the drive and passion to create music never died. Per started experimenting with Renoise in a way to go back to where it all began, to the roots, to the Amiga way of making music with trackers. A lot of tracks were released under the name Noll4två (another way of writing Zero42 and also incidentally the area code to the town where Per grew up) mostly on Soundcloud.
Noll4två turned into Aftonland (“Evening country” in swedish) just before the track Shinkansen was released in early 2018. Almost instantly the Penrose triangle became a part of the bands logo.
In late 2018 Per moved back to southern Sweden and went back to work with hardware synthesizers and Ableton. The creation of the studio, Bailey’s Bunker started and it is now the place where all Aftonland tracks are produced.
(fun fact 2: the studio is named after the familys dog Bailey, a Tibetan pom with razor sharp teeth and an unhealthy love for saffron buns)
In late 2019 Aftonland collaborated with talented vocalist Rica for 2 tracks, “When I See You Smile” and “When I See You Smile (October 27 Remix)” which was officially released on October 20th and November 1st on all major streaming platforms through Indiefy and Amuse.
Throughout 2020 Aftonland has released several original tracks (Underwater and When I Saw You, to name a few) on Spotify etc. Alot more has been released without label backing on Youtube, Soundcloud and Bandcamp.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=Vj9o4icFdw4″]
Several remixes has also been made during the year. Remixes of songs by Depeche Mode, Foo Fighters, Kasabian and Radiohead is available at Aftonlands Youtube page. Remixes of lesser known bands such as Captain Cagliostro, Asimovs Maskin and Letranger has also seen the light of day.
What does the future hold for Aftonland?
Aftonland will continue to write songs under the epigraph “Electronic dreamscapes crafted for love, dreams and beyond”
This is just the beginning…..
Remember, “We are the center of the universe!”
1. Since when does your love for the cult band Depeche Mode date and what brought you to the band?
I have a 10 year older brother who really loved Depeche Mode. So when i was a small kid in the early 80’s i practically grew up with Depeche Mode. Remembering that one of the first vinyl albums i ever bought was the 7″ Master and Servant. My love for Depeche Mode turned into an obsession by the age of 14 when i saw the live show 101 for the first time. Since then, they have always had a special place in my heart. Me and my brothers love for Depeche Mode even manifested in a synthband called Cyclotron ( https://open.spotify.com/artist/4fsEwImSILNKdQLmUv4Qqw ) that was heavily influenced by old synthbands (Depeche Mode being one of them). There was only one album released and we went on our separate ways hunting our own careers.
2. How do depeche Mode appeal to you?
The earlier albums, when Alan Wilder was still a part of the band, has a mesmerizing sound. I really love the whole atmosphere that they managed to capture on especially Black Celebration, Music For The Masses and Violator. There’s a sound on those albums that simply is not going to be replicated by any other band, EVER! ..And dont get me started on Dave Gahans voice… it’s out of this world! The production is first class on every album that they release and to me as a producer it really sparks my creativity when i listen to their albums. They are masterpieces, every one of them.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=kqicNu2-e-M”]
3. How does the concept for the Depeche Mode remix arise in your submission and how long do you devote to it?
The remixing part of Aftonland has really been there from the start. At first i got commisioned to do remixes for other artists and later on i took the matter into my own hands remixing songs that i love and care about. Depeche Mode in particular is hard to remix, i love how their songs to death and dont want to destroy them, they are supposed to sound as they do on the albums, but i always wondered how they would sound if i had written the songs. So i guess that remixing DM comes from a curiosity of “how would the songs sound if i had written them”. Remixing bands the size of DM is always like balancing on a razorblade. Some people are going to like it and some are going to hate you for violating the original recordings. But the curiosity got me and i just had to give it a go. The mashups is a whole different beast. The Enjoy the silence + policy of truth mashup came about when i was in the shower realizing i could sing Policy of Truth to the Enjoy the Silence song 🙂
4. Please tell us about your solo work?
Aftonland has been my main work for a couple of years. The epigraph “Love, dreams and beyond” has been the foundation for almost every original Aftonland track released untill today. At the start Aftonland was more of a progressive house project but has since then evolved into something completly different. I siphon my musical ideas from almost every genre and try to give it a electronic spin. My main focus is, and has always been, to write electronic music that I, myself, would like to listen to. I still do the occasional remixes for other artist, and some just for fun. But as said before the main focus is to write original tracks that dont sound like every other track that you can hear on the radio, i want to sound like me, and not like a carbon copy of the “latest and the greatest”.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=MTyJj9Me7Ks”]
5. What can your music fans look forward to in 2020?
September 24th will be the date that i release my next official single called “We Don’t Need Words”. It’s a 2 track single that also contains a remix of my original song by talented “Strawbrry”. It will be available on a all digital platforms such as Spotify, Beatport, Itunes etc. Other than that i’m still holed up in my studio “Bailey’s Bunker” and in the process of writing new tracks and scouting for talented vocalists to work with. Some producing work for other artist is also on the horizon aswell as remixes. It’s a busy fall/winter
6. Here I leave room for your expression / message / opinion – just what you would like to say.
I would like to give mr. Martin Fletcher a big thank you for being interested in my work. It’s always a warm fuzzy feeling when someone recognizes all the hours you’ve put into the studio! And lastly, if someone out there has got a baryton voice, like Dave Gahans (or a really good, interesting voice), get in touch with me. I’m always on the look out for talented vocalists!